Ügyintézés menete

A korlátozott forgalmú övezetek behajtási, valamint a védett övezetek behajtási–várakozási hozzájárulásának kérelmét leadhatja az online ügyfélszolgálatunkon, illetve papíralapú igénylőlapon is a teherforgalom@budapestkozut.hu címen, faxon a +36-1-235-1040-es számon vagy személyesen az ügyfélszolgálati irodában. Az igényléshez csatolni kell a forgalmi engedély másolatát, illetve a hozzájáruláshoz való jogosultságot igazoló eredeti dokumentumok másolatát is.

Online ügyfélszolgálatunk – a Teherforgalmi Online Behajtási Információs Rendszer (TOBI) – teljes körű ügyintézést biztosít, használatával csökkentheti az ügyintézéssel töltött időt, valamint a jármű regisztrációs díját.

A behajtási vagy a behajtási–várakozási díj és a költségtérítés kiegyenlítése

Az e-mailen, faxon, illetve személyesen leadott kérelmek alapján a behajtási díjat és a költségtérítést kiegyenlítheti személyesen az ügyfélszolgálatunkon vagy átutalással. A teljes körű online ügyintézés során a költségtérítést és a behajtási díjat az online felületen egyenlíthetik ki a kérelmezők, díjbekérő alapján.

Online és hagyományos igénylés esetén a költségtérítés összege nettó 2000 forint. A védett övezetekben érvényes díjakról ide kattintva tájékozódhat, míg a korlátozott forgalmú övezetek behajtási díjait itt éri el.

A hozzájárulások kiadásának határideje

A hozzájárulások kiadásáról a Főpolgármesteri Hivatal dönt, miután munkatársaink lefolytatták a szükséges egyeztetéseket a kerületi önkormányzatokkal, valamint elkészítették a döntési javaslatot.

Hiánytalan igénylések alapján a hozzájárulásokat két munkanapon belül kiadják, illetve érvényesítik munkatársaink. Sürgősségi kérelem esetén hat órán belül kiadható a hozzájárulás abban az esetben, ha az igénylést hagyományos úton adták le, illetve megtérítik a nettó 3000 forintos sürgősségi ügyintézési díjat.

Hozzájárulások átvétele

2012. január 1-jén megszűnt a papíralapú hozzájárulás, a behajtási és a behajtási–várakozási hozzájárulások elektronikus úton kerülnek érvényesítésre.

A papíralapú kérelmek elfogadásáról vagy a hiánypótlásról ügyfélszolgálati munkatársaink értesítik ügyfeleinket az igénylőlapon megadott elérhetőségen, míg az online ügyfélszolgálaton folyamatosan nyomon követhető a kérelem státusza.