Tisztelt Partnerünk!

Fővárosi közgyűlés, a budapesti közlekedésszervezési struktúra átszervezésével kapcsolatban hozott 2016. január 27-i döntése értelmében a Budapest Közút 2016. április 1-től látja el a kezelés operatív feladatait. A stratégiai jellegű közútkezelői feladatokat, a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatási feladatokból a taxiállomás, taxiszolgáltatás és közvetítő szolgálat ellenőrzési feladatokat továbbra is a BKK Zrt. látja el.

A közútkezelési feladatokat a Budapest Közút Zrt. Út-, híd-, műtárgyfenntartási igazgatósága, a forgalomtechnikai kezelői feladatokat a Budapest Közút Zrt. Forgalomtechnikai igazgatósága látja el. Taxiállomás üzemeltetési közszolgáltatási tevékenységeket, illetve a teherforgalmi és parkolási közszolgáltatásokat a Budapest Közút Zrt. Közlekedési igazgatósága látja el.

A döntés kapcsán az alábbiak szerint változnak a kezelői hozzájárulások kiadásának folyamatai:

2016. április 1. után minden forgalomtechnikai és közútkezelői hozzájárulás kérelmeket a Budapest Közút Zrt. székhelyén, a központi ügyfélszolgálati irodában kell benyújtani személyesen, vagy postán a 1518 Budapest  Pf. 86. címre elküldeni.

Budapest Közút Zrt. központi ügyfélszolgálatának címe:

1115 Budapest, Bánk bán utca 8-12. (bejárat a Fraknó utcából), 

Központi ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:

Hétfőtől – Csütörtökig:                8.00 – 14.00 között

Pénteken:                                         8.00 – 12.00 között

Központi ügyfélszolgálatunk e-mail címe:

ugyfelszolgalat@budapestkozut.hu

 

A tervcsomagok mellé minden esetben az alábbi linkeken található kérelem űrlapok egyikét kitöltve, és aláírva csatolni szükséges:

1.       Kezelői hozzájárulás kérelem űrlap

2.       Kezelői hozzájárulás módosítási kérelem űrlap

3.       Munkakezdési hozzájárulás kérelem űrlap

4.       Egyszerűsített munkakezdési hozzájárulás kérelem űrlap

5.       Igénybevételi díj fizetés alóli mentesség űrlap

 

A tervek mellé CD-n vagy DVD-n mellékelni kell digitálisan is a beadott terveket.

A forgalomtechnikai tervekből 3 példányra, a közutas és hidas tervekből 2 példányra van szüksége a Budapest Közútnak. Ezen felül annyi tervet szükséges beadni, amennyit a kérelmező pecsételve vissza szeretne kapni.

Az átszervezés eredményeként a továbbiakban a terveket nem szükséges útüzemeltetői véleményre is beadni a közútkezelői hozzájárulás előtt. Az üzemeltetői véleményezés a kezelői hozzájárulás kiadásával egy időben történik.

A jóváhagyott, és pecsételt terveket szintén a Budapest Közút Zrt. Bánk bán utca 8-12. sz. alatti épületében lehet átvenni.

A közútkezelői hozzájárulások kiadásának részletes szabályait a 34/2008 (VII. 15.) F.k.gy. rendelet tartalmazza.