Hírek és közlemények

Vissza a teljes oldalra

Kísérleti jelleggel nagy tömörségű aszfaltozást végeztünk a XVIII. Gyömrői úton

2017. október 30.

 

HVA (Hochverdichtungsasphalt) NAGY TÖMÖRSÉGŰ ASZFALT

Társaságunk 2017. szeptember 27-én kísérleti aszfaltbedolgozást végzett Budapesten a XVIII. Gyömrői úton a Centrumból kivezető irányban, körülbelül 450 méterre a Ráday Gedeon utcától. Az új, HVA jelű aszfalt legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy az eddig alkalmazott aszfaltokhoz képest nagyobb tömörségi fok érhető el egy ún. „száraz" tömörítési eljárásnak és a kisebb kötőanyag tartalomnak köszönhetően. 

 

A beépítés részletes leírása:

Időjárás: napos, enyhe  de:12oC, du:18oC

Beépítéshez használt gépek:

1 db VÖGELE Super 1603-3i finisher

1 db BOMAG BW154 AP (Asphalt Manager 2) úthenger

1 db AMMANN ARP95 úthenger (zúzalékszóró adapterrel kiegészítve)

Aszfalt szállítása:

Billenőplatós tehergépjárművekkel, ponyvával letakarva.

 

A beépítés menete:

 

A HVA jelű aszfalt az előzőleg kimart, letisztított és kellősített felületre került bedolgozásra 8 cm vastagságban. Az aszfalt egyenletes terítését a VÖGELE Super 1603-3i típusú finisherrel végeztük el, kiegészítő kézi munkával. A terítést követően azonnal megkezdődött az aszfalttípus követelményeként előírt „száraz" tömörítés. Ezt az eljárást a Technológiai Utasítás szerint fűtött palástú gumihengerrel kell elkezdeni. A technológia részletes bemutatása és a bedolgozás időpontja közti rövid idő miatt ilyen speciális gumihengert nem sikerült beszerezni, ezért került felhasználásra az említett AMMANN ARP95 úthenger, mely acélköpenyes palásttal rendelkezik. Az AMMANN henger a KZ 2/4 zúzalék szórásával egy időben az előtömörítést megkezdte, majd a tömörítést kiegészítve és a végleges sima felület eléréséért alkalmaztuk az ugyancsak acélköpenyes palástú BOMAG BW154 AP úthengert is, szintén „száraz" eljárással. Az elkészült útfelületről szemrevételezés után megállapítható, hogy az elvárttal megegyező minőségű, egybefüggő, sima burkolatot sikerült építeni. Az új aszfalt bedolgozási kísérlete sikeresnek tekinthető.

 

A bedolgozás folyamata képekben

 

Az előkészített fogadó felület:

 

Az aszfaltterítés folyamata:

 

 

A KZ 2/4 zúzalék szórása és előtömörítés:

 

 

Utótömörítés és felület simítása:

 

 

A végeredmény: